Trénujte mozek a možná nebudete potřebovat brýle!

Ve středním věku čočky ve vašich očích začínají tuhnout a stávají se méně flexibilními, proto s přibývajícím věkem potřebuje tolik lidí brýle na čtení. Existuje ale několik cviků, kterými můžete trénovat mozek a tím i oči a třeba vy sami brýle na na blízko vůbec potřebovat nebudete! Stačí být jen důsledný a trénovat pár minut denně.

Vyzkoušejte jednoduché triky pomocí těchto obrázků, na které se stačí pouze dívat. Obrázky se začnou díky vaší pozornosti hýbat a tím trénujete svůj mozek a zrak.

1. Sledujte červené tečky

Pomalu přecházejte svým zrakem z levé tečky na pravou a několikrát opakujte. Možná se vám bude zdát, že se nic neděje, ale zatímco oči se zaměřují na tečky, mozek vnímá i rozpitá kola, která vidíte okolo teček. Trénujete tak mozek i oči zároveň.

2. Zaměřte se na pohybující se čáry

Koule na tomto obrázku se hýbe. Zaměřte se na střed obrázku a sledujte pohybující se čáry. Obrázek začne měnit barvu (přesněji světlat a tmavnout) a tím stimulujete mozeka a trénujete oči.

3. Přecházejte očima z obrázku A na obrázek B

Když budete pozorně několik vteřin přecházet z obrázku A na obrázek B, koule se začnou opticky jakoby zmenšovat. Díky tomu dochází v mozku k aktivitám, které pomáhají udržovat váš zrak v té nejlepší kondici.

 

4. Sledujte střed koule

Sledujte střed koule, která po několika vteřinách začne pomalu mizet a lehce se pohybovat zleva doprava. Jedná se o velmi podobný cvik a trénink jako u předchozho obrázku.

 

5. Zaměřte zrak do středu čtverce

Zaměřte svůj pohled do středu čtverce, přesně mezi tyto čtyři kruhy. Tmavá barva z pravého kruhu se pomalu začne přesouvat na ostatní, které začnou také pomalu tmavnout a jakoby plasticky vystupovat.

 

6. Pozorujte střed písmena E

Když se zaměříte na střed písmena E, konkrétně na třetí bod zleva u prostřední příčky písmene, písmeno se začne lehce chvět a tako prostřední tečka vystupovat tak, že zbytek z písmene praktiky neuvidíte. Oči vnímají jen ten jeden bod, ale mozek se zaměřuje i na zbytek.

Cvičte těchto šest cviků alespoň jednou denně, nejlépe ráno, kdy jsou oči ještě ve skvělé kondici a neunavené z práce, a uděláte tak pro svůj zrak něco, za co se vám za několik let odvděčí!

EASY HEALTH
Leave a comment
Author:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *